لوچف چندمین قربانی ورزش روسیه در چند ماه گذشته است که به خاطر پدیده شوم دوپینگ از میادین کنار می‌رود.دو روز پیش نیز ماریا شاراپوا، چهره سرشناس تنیس زنان دنیا از این کشور دوپینگی شد و شخصا اعتراف کرد از ماده ممنوعه «ملودونیوم» استفاده کرده است؛البته باید محرومیت تیم ملی دوومیدانی روسیه را هم به ناکامی‌های اخیر ورزش این کشور اضافه کرد
کد خبر: ۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹        23 March 2016
گزارش روز - تحریریه اطلس خبر | مثبت شدن خبر دوپینگ الکسی لوچف وزنه بردار فوق سنگین روسیه باعث شد تا لکه تاریک دیگری برای ورزش این کشور به ثبت برسد و البته رکورد قوی ترین مرد دنیا همچنان در اختیار حسین رضازاده باشد.
رضازاده در حالی برای ١٥ سال رکورد جهانی حرکت دوضرب و مجموع دسته فوق‌سنگین را در اختیار داشت که چندی پیش الکسی لوچف، وزنه‌بردار روس در رقابت‌های قهرمانی جهان ٢٠١٥ هیوستن آمریکا (٣٠ آبان تا هشتم آذر) با رکوردشکنی در حرکت دوضرب و مجموع، سروصدای زیادی به‌پا کرد.او در حرکت یک‌ضرب وزنه ٢١٠کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت دوضرب هم توانست وزنه ٢٦٥کیلوگرمی را مهار کند.لوچف با ثبت رکورد ٤٧٥ کیلوگرم قهرمان شد و سه کیلوگرم رکورد مجموع جهان را که در اختیار رضازاده بود، ارتقا بخشید.رضازاده، رکورد مجموع جهان را در بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با حد نصاب ۴۷۲ کیلوگرم ثبت کرد و در المپیک ۲۰۰۴ آتن نیز با مهار وزنه ۲۶۳ کیلوگرم، رکورد جهانی حرکت دوضرب دسته فوق‌سنگین را به نام خود زد.
‌لوچف یک ماه هم رکورددار نبود.
اما رکورد جان 26 ساله روسیه بیشتر از یک ماه دوام نیاورد و آزمایش دوپینگ « آ » او مثبت اعلام شد . با این حال فدراسیون وزنه برداری روسیه منتظر آزمایش دوم ماند و روز گذشته این آزمایش نیز مثبت اعلام شد.
پایگاه خبری آر اسپرت روسیه گزارش می‌دهد: «در نمونه اول نشانه‌هایی از احتمال مصرف‌شدن ماده نیروزای ایپامورلین وجود داشت. نتایج بررسی نمونه دوم هم نشان داده این ماده ممنوعه در آزمایش «بی» او نیز وجود دارد».
اتفاق روز | ورزش در روسیه تعطیل می‌شود؟

لوچف چندمین قربانی ورزش روسیه در چند ماه گذشته است که به خاطر پدیده شوم دوپینگ از میادین کنار می‌رود.دو روز پیش نیز ماریا شاراپوا، چهره سرشناس تنیس زنان دنیا از این کشور دوپینگی شد و شخصا اعتراف کرد از ماده ممنوعه «ملودونیوم» استفاده کرده است؛البته باید محرومیت تیم ملی دوومیدانی روسیه را هم به ناکامی‌های اخیر ورزش این کشور اضافه کرد چراکه به دلیل تبانی با مسئولان آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و خودداری از اعلام نتیجه تست دوپینگ ورزشکاران این تیم، مشخص شد بسیاری از دوومیدانی‌کاران این تیم دوپینگی هستند.اتحادیه جهانی دوومیدانی در حالی، تیم ملی دوومیدانی روسیه را از حضور در تمامی رقابت‌های رسمی محروم کرده است که گفته می‌شود احتمالش زیاد است این تیم از شرکت در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریودوژانیرو محروم شود
برچسب ها: وزنه برداری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: